Soft skills та побудова кар’єри

вкл. .

Щоб влаштуватися на роботу, необхідні не тільки диплом,
досвід і суто професійні навички - hard skills, але й так звані
непрофесійні навички - soft skills, які  так чи інакше  стосуються
розв’язання проблем та взаємодії між людьми і відіграють важливу
роль у процесі працевлаштування. За результатами дослідження
Гарвардського Університету і Стенфордського Дослідницького
Інституту внесок soft skills в професійну успішність співробітника
становить 85%, тоді як hard skills всього 15%.
Існує велика різниця між співробітником, який може
виконувати роботу, та співробітником, який може виконувати роботу
добре. На думку фахівців, уся справа в непрофесійних навичках, які
включають у себе соціальні навички: лідерство, культура
письмового та усного спілкування, мотивація, здатність швидко
вирішувати проблеми, що виникають, уміння ладити з людьми
тощо. Цим навичкам нас не навчають у школі чи університеті, ми
набуваємо й розвиваємо їх самостійно. Такі риси роблять нас більш
привабливими, зокрема для роботодавців.
Соціальні навички відносяться до ключових умінь будь-якого
лідера, людина, яка ними володіє здатна відмінно управляти
колективом.
Але не слід вважати, що соціальні навички - це щось
незвичайне, що оволодіти ними важко або, що потрібно володіти
для цього якимись надприродними якостями і здібностями.
Насправді все набагато простіше, і наступного разу ми розповімо, як
їх розвивати. А спочатку давайте складемо невеликий їхній список.
Ось основні соціально-комунікативні навички:
вміння гідно триматися в суспільстві;
вміння залишатися усвідомленим в будь-яких ситуаціях;
вміння вести комфортну для всіх бесіду;
вміння зберігати спокій;
вміння слухати;
вміння управляти своїм голосом;
вміння правильно вітати іншу людину;
вміння презентувати себе;
вміння правильно вибачатися;

вміння бути тактовним і ввічливим;
вміння грамотно реагувати на критику;
вміння правильно приймати компліменти;
вміння представляти один одному інших людей;
вміння бути щирим;
вміння виявляти цікавість до оточуючих і т.ін.
Далі буде……

Хто такий лідер?

вкл. .

unnamed

Сьогодні для просування по кар'єрних сходинках мало бути просто компетентним, кваліфікованим, добрим виконавцем.
Безумовно, досвід роботи та профільна освіта є великим плюсом для побудови успішної кар’єри. Але невід’ємною складовою успіху є
певні особисті якості. Успіх підприємства багато в чому залежить від тих, хто стоїть на чолі і тих, хто керує роботою на місцях. А
керівна посада апріорі передбачає лідерство. Про яскравих, активних людей зі своєю чіткою позицією, часто говорять - «Він лідер».

Отже, хто ж такий лідер? Лідерські якості вроджені або їх можна здобути? І що для цього потрібно? 
Природжених лідерів мало. Тих, хто був вождем і душею компанії з дитинства - одиниці. Іншим доводиться трудитися,
цілеспрямовано працювати над собою, щоб набути і відточити певні лідерські якості.
Лідером не завжди буває той, у кого видатні природні здібності і надвисоке IQ. Лідер - це людина, яка володіє
хорошою інтуїцією, комунікабельністю і проникливістю. Існує ряд якостей, які приписують людині-лідеру:

  •  Впевненість у собі;
  •  Витривалість;
  •  Завзятість;
  •  Відповідальність;
  •  Допитливість;
  •  Товариськість;
  •  Цілеспрямованість і багато ін.

Але ці всі якості з'являються в процесі роботи над собою, отже, лідером може стати будь-хто, головне – бажання.
В яких же професіях лідерські якості зараз найбільш затребувані? Сучасні тренди на ринку праці потребують все більшого лідерства
у професійній сфері. Ми мусимо створювати собі самостійно робоче місце, ми можемо навіть вигадати собі професію (як це зробили
блогери наприклад). Роботодавці переходять з довготривалих контрактів на тимчасові, частину робіт для компаній легше довірити
фрілансерам.

Це все вимагає від людей все більшої самоорганізованості, саморозвитку та відповідальності. Звичайно, більшою мірою
лідерство та сміливість затребувані в креативних індустріях, політиці, бізнесі та на усіх управлінських позиціях. 
Ті люди, яким складно проявляти лідерство, шукають роботу в традиційних професіях, де існує мінімальний запит на прийняття
власних рішень в умовах невизначеності. Як же розвинути у собі лідерські якості? Про це поговоримо
наступного разу. Далі буде…

Навички, необхідні для успішної кар’єри.

вкл. .

Донедавна головним критерієм, на який звертали увагу
роботодавці, була наявність диплома, що свідчив про професійну
спеціалізацію. Програміст мав уміти створювати програми,
журналіст – писати репортажі, а бухгалтер вести облік. Усе інше
вважалося позитивним, але не обов’язковим. Сьогодні ситуація
кардинально змінилася. Сучасні роботодавці розраховують на те, що
кандидат повинен мати десятки різноманітних вмінь. Що ж це за
вміння?