Психологічна готовність до надзвичайних ситуацій
Алгоритм психологічної підготовки дитини/підлітка включає три етапи:
І.Розповідаємо теорію та пояснюємо, навіщо це знати.
ІІ. Залучаємо до гри – тренування.
ІІІ. Закріплюємо знання в тренувальній дії.
І етап. Що таке безпека?
Розмова не має бути довгою. Всі актуальні теми можна розділити на змістовні блоки.
Насамперед у дитини будь-якого віку треба запитати, що таке безпека.
Далі з дитиною з 3 років можна разом вигадати ідеальний захищений (можливо, уявний) простір. А потім намалювати чи виліпити його.
У дітей із 4 років можна запитати, чи є в них знайомі (діти та дорослі), з якими вони почуваються захищеними.
З дитиною від 5 років до підліткового віку можна поговорити про те, що відчуття безпеки може бути внутрішнім – коли ми впевнені в собі, своїх знаннях, силах, в одне одному, знаємо правила, що нас ніхто не зрадить, і ми можемо розраховувати на допомогу. Запитуємо у дітей, на що вони спираються (якості, знання).
Тоді як у підлітків можна уточнити: «Чи є ті, хто з тобою почуваються безпечно?» і разом поміркувати про те, що можна зробити, щоб почуватися більш компетентним та впевненим.