Поради для учнів
Поради для вчителів
Поради для батьків
Ситуація 1. «Дитина не надто вмотивована онлайн-навчанням».
У дистанційному навчанні є свої нюанси. Дитина не може порівняти свої досягнення з успіхами інших дітей. Вона ніби замкнена в своєму онлайн-просторі.
Як же мотивувати дитину до онлайн-навчання, тим більше, якщо раніше вона його не практикувала? Тут потрібно чітко поговорити з дитиною, пояснити важливість подальшого навчання, його серйозність та деякі особливості. У розмові використовуйте внутрішні мотиватори такі, як:
- Отримання знань потрібно для здійснення мрії.
- Отримання знань робить тебе самостійним/ою.
- Отримання знань допоможе тобі знайти своє місце в житті, своє покликання тощо.
Навіть якщо у вашої дитини раніше не виникало проблем з дисципліною і навчанням, в нових умовах, до яких вона не готова – вони можуть виникнути. Тож не залишайте дитину наодинці з проблемою, допоможіть їй розібратися, як все працює.
Ситуація 2. «Дитина не має свого місця для навчання вдома».
Постарайтеся організувати для дитини повноцінне, бажано ізольоване, навчальне місце, де їй буде зручно. Дитина не повинна вчитися, лежачи в ліжку або розвалившись у кріслі. Це формує у неї легковажне ставлення до навчання і впливає на результативність. По можливості, приберіть з поля зору все, що може відволікати від навчання: іграшки, гаджети, домашніх тварин тощо.
Це складно зробити, якщо у вас невелика квартира, але, в будь-якому випадку, стіл і стілець, а також тишу на час занять можна буде забезпечити.
Якщо це можливо, надайте дитині окремий пристрій (комп’ютер, планшет, смартфон) для навчання. Небажано, щоб вона користувалась гаджетами своїх батьків, особливо якщо вони використовуються для роботи або на них зберігається фінансова чи особиста інформація. Дитина може випадково порушити працездатність програм вашого пристрою, побачити або навіть поділитися з іншими небажаною інформацією. Тим більше деякі програмні комплекси, які використовуються для навчання, погано захищені від злому.
Якщо у вас немає можливості дати дитині окремий пристрій – створіть для неї окремі акаунти, виключіть доступ до решти вмісту пристрою і налаштуйте відповідні параметри безпеки. Регулярно перевіряйте пристрій, який дитина використовує для навчання онлайн, щоб вчасно припинити небажані дії. Встановіть на нього необхідне захисне програмне забезпечення.
Ситуація 3. «У дитини погана дисципліна під час онлайн-навчання».
На жаль, є багато випадків, коли діти активно порушують дисципліну, не виконують вказівки вчителя, заважають проведенню занять, відволікаючи інших учнів. Трапляються ситуації, коли діти, будучи впевненими у своїй безкарності, відверто ображають і принижують вчителів.
Деколи така поведінка може бути проявом стресу у дитини, його страхів від ситуації, що склалася, дискомфортом від нової, незвичної і незрозумілої системи освіти. Особливо, якщо раніше така поведінка за дитиною не спостерігалась.
Тому, як ми вже зазначали вище, слід говорити з дитиною, пояснювати їй серйозність та важливість навчання, хоч і в такій формі. Дитина повинна сама зрозуміти, що дистанційне навчання – це та ж школа, тільки в інших умовах.
У домашніх умовах дитині важче зосередиться, у неї більше відволікаючих чинників, а у багатьох комп’ютер або смартфон асоціюється тільки з розвагами. Тому тут важливо дотримуватися звичного розпорядку дня: час сну і неспання, час початку уроків, перерви тощо. Різкі зміни в режимі дня можуть привести до зайвої напруги і стресу.
Також ненав’язливо контролюйте навчальний процес. Деякі діти можуть ухилятися від навчання або виконання завдань, користуючись недостатньою компетенцією батьків. Вони можуть пояснювати це технічними неполадками, особливостями програм тощо.
Ситуація 4. «Дитина не знає, як себе поводити перед камерою».
Розкажіть дитині про основи онлайн-етикету та онлайн-спілкування. Поясніть дитині, що перед камерою потрібно сидіти так само, як і в школі за партою на уроці, адже її всі бачать.
Також підберіть для дитини відповідний одяг для таких занять. Не варто займатися в піжамі чи домашньому одязі. Разом із дитиною підберіть зручний і відповідний для занять варіант. Після закінчення уроків дитина назад може переодягнутися в улюблену футболку.
Ви також не забувайте, що ваша дитина знаходиться на зв’язку онлайн і тому все, що відбувається в квартирі чути, а в деяких випадках – навіть видно всім. Тому не допускайте з’ясування відносин, сварок, розмов на підвищених тонах або з використанням образливих виразів, навіть жартома. Не ходіть перед камерою в білизні, піжамі чи іншому вигляді, який може збентежити вашу дитину і її однокласників. Не критикуйте вчителів або систему так, щоб це чули інші.
Також будьте уважні до того, що потрапляє в кадр камери, яку використовує ваша дитина. Вкрай небажано, щоб інші люди бачили елементи побуту та інтер’єру вашої квартири (дорогу техніку, меблі, прикраси тощо), оскільки ця інформація від дітей може потрапити до зловмисників. Особливо з огляду на той факт, що деякі трансляції та відеозйомки уроку погано або зовсім не захищені і можуть виявитися у відкритому доступі.
Ситуація 5. «Ви не впевнені в кібербезпеці вашої дитини».
Продовжуючи тему кібербезпеки, розпитайте вчителя і проконтролюйте, яким чином передається інформація, в тому числі персональні дані вашої дитини; як зберігається інформація про навчальний процес, хто до неї має доступ і як вона захищена тощо. На жаль, особливо на перших етапах початку навчання онлайн, інформація передавалася по відкритих джерелах і зберігалася у вільному доступі.
Також варто дізнатися, як захистити дитину від кіберзлочинців. Адже, як показує статистика, кількість кіберзлочинів за час карантину тільки зросла. Для цього пропонуємо ознайомитися із нашим інтерв’ю з радницею з питань безпечного Інтернету Анастасією Дьяковою за посиланням нижче.
Допомога при роботі з Classroom
Шановні батьки та учні закладу! Пропонуємо до вашої уваги відеоінструкції, які стануть у пригоді при роботі з Classroom.
1. Якщо Ви ще не долучились до класу, це можна зробити наступним чином: Переглянути відео
2. Якщо у вас виникли труднощі зі здачею роботи, перегляньте ці інструкцію: Переглянути відео , Переглянути відео 2
3.Якщо в завданні вчитель прикріпив бланк відповіді, то з ним потрібно працювати, як показано в даному відео: Переглянути відео Переглянути відео 2
4. Якщо виникли проблеми з виконанням завдання у Google-формі: Переглянути відео